vineri, 26 noiembrie 2010

Chiftelute pentru ex-carnivori

Ieri am laudat in gura mare chiftelutele acestea din migdale, adaptate de la Russel James - my all-time favourite raw chef - si am zis sa le pun pe "calea undelor". Pana sa ajungem la edificatoarea imagine, vreau sa va spun asa:
- chiftelutele acestea nu au carne, dar zici ca au (aviz carnivorilor)
- nu sunt gatite, dar zici ca sunt (pentru dependentii de gustul gatit)
- sunt extrem de delicioase datorita ingredientelor si condimentelor atent selectionate:)
- nu au nimic toxic in ele ca atunci cand facem chiftelute prajite din carne tocata
- sunt mega usor digerabile
- n-o sa lase in urma neplacutul si persistentul miros de prajeala

Ca sa nu ne mai ascundem dupa deget, sunt chiftelutele perfecte! Sa ma contraziceti de-abia dupa ce le-ati preparat si mancat, va rog!

Inca ceva, ele se deshidrateaza cateva ore, iar pe cei care nu au deshidrator ii sfatuiesc sa le puna linistiti pe calorifere de seara pana dimineata, pe un platou dotat cu foaie de copt si vor vedea ei bunatate!

Ia uitati-va la ele cum arata!



Mai intai se prepara sosul rosu, care e o minunatie si pentru ca a iesit o portie generoasa am folosit o parte din el cu mare succes pe post de sos bolognese la niste paste din dovlecei. In curand pe blogul Crazy Good Raw, of course!

Ingrediente sos rosii: 6 jumatati de rosii uscate la soare (hidratate o ora), 4 rosii medii proaspete, 1 lingurita de miere, 2 catei de usturoi, 1 lingura suc de lamaie, 3 linguri de ulei de masline extra virgin, cateva frunze mari de busuios proaspat, cateva linguri de apa (daca e cazul).

Rosiile uscate si cele proaspete se taie bucatele apoi se pun in blender alaturi de toate celelalte ingrediente de mai sus. In functie de cat de zemoase sunt rosiile proaspete se pune sau nu apa. Se face un sos foarte cremos si se da la frigider.


Ingrediente chiftelute: 1 cana de migdale (hidratate 4 ore), 1/4 cana sos de rosii facut mai devreme, 1 ceapa rosie mare tocata cubulete, 1/2 lingurita sare himalayana, 1 lingura suc de lamaie, 1 lingurita de ierburi italienesti si cateva fire de patrunjel maruntit.

O procedura putin laborioasa, dar care merita pe deplin prin efectul creat, este sa curatati migdalele de coaja. Eu am incercat ambele variante si, daca migdalele sunt curatate, textura chiftelutelor e mult mai placuta! Asadar, punem in food processor migdalele si le maruntim bine bine, apoi adaugam restul ingredientelor laolalta si mai invartim putin cat sa facem pasta de chiftelute. Care o sa iasa putin zgrumturoasa, nu va faceti griji de asta, cu atat mai aproape vom fi de textura chiftelutelor adevarate. Putem face aceeasi operatie si cu blenderul, unde ma gandesc ca tb sa punem ceva mai mult sos ca sa se poate misca blenderul in voie.

Compozitia se transforma in bile la dimensiunea dorita, iar acestea se pun in deshidrator pentru vreo 4-6 ore sau de seara pana dimineata pe calorifer, dupa instructiunile de la inceput.

Se servesc impreuna cu sosul de rosii din care v-a ramas o gramada si alaturi de o salata din frunze verzi, dupa preferinte.

Sa le faceti negresit, sunt sigura ca le veti gasi delicioase!

24 de comentarii:

Dana spunea...

Buna, ca un raw incepator as vrea sa va intreb si eu cateva chestii pt ajutor:
-ce veti manca iarna cand nu mai sunt legume si fructe autohtone?
-ce fel de fructe mancati, avand in vedere ca cele din import sunt tixite de pesticide si alte substante toxice?
-ce carti imi recomandati sa citesc despre alimentatia raw?
Multumesc mult.
Dana

Ana Ghica spunea...

draga Dana,
cred ca etapa in care vom consuma numai legume si fructe bio va veni la un moment dat, dar nu a sosit inca:( sa stii ca inclusiv cele pe care le cumparam din piata de la tarani sunt stropite cu pesticide si fungicide, iar semintele cumparate sunt tratate chimic:( mai mult, daca un cultivator face agricultura bio, iar vecinul lui stropeste, de asemenea nu se mai pot considera alimente bio pentru ca substantele nocive se propaga prin panza freatica. deci, e COMPLICAT!!!
noi am inceput regimul raw cand era februarie si ne-am descurcat destul de bine: sucuri verzi (se gaseste si spanac bio congelat la cora parca), fructele le luam de la supermarket, adica banane, porto, etc, salate verzi din piata, seminte. o serie de alimente le consumam bio pt ca le procuram din Anglia, ele sunt disponibile si pe www.superalimente.ro
mai degraba decat o carte pe mine m-au ajutat mult testimonialele si demonstratiile de cooking de pe youtube si de pe net in general. inca n-am ajuns sa cumparam cartile lui David Wolfe, dar o vom face cu prima ocazie, sunt sigura ca merita pe deplin. da-mi o adresa de mail si-ti pot trimite totusi niste pdf-uri pe care le mai am eu prin computer si pe care le-am citit la inceput de drum. cu drag! Ana

Annamaria spunea...

vreau si eu pdf-urile cu pricina. Multumesc, la adresa: annamaria_rosu arond yahoo punct com

Anonim spunea...

mi-as dori si eu mult acele pdf-uri:D m-ar interesa mult. o adresa de mail shtefanyya@yahoo.com

Anonim spunea...

Buna, sunt si eu o incepatoare,pot avea materialul ajutator? Multumesc,adresa mea :monascepa@yahoo.com.

Ana Ghica spunea...

ok, shtefania si mona, va trimit in seara asta. nu e neaparat un material pt incepatori, dar cred ca va va ajuta. cu drag!

cristinyka spunea...

buna ziua, as dori si eu materialul ajutator, poate reusesc sa schimb ceva in alimentatia fiului meu, multumesc. adresa mea cristalecu@yahoo.com

Anonim spunea...

Vreau si eu pdf-urile
rs116706@gmail.com
Merci frumos!

Adriana spunea...

vreau si eu pdf-urile la adriana.fedorca@gmail.com
multumesc mult si va doresc un Craciun fericit

Anonim spunea...

Anna, daca nu e prea greu pt. tine, te rog trimite-mi si mie acele pdf-uri... si daca poti si alt material informativ! iti multumesc mult si iti doresc Sarbatori fericite!... Adresa mea este: miralycra@yahoo.com

Anonim spunea...

draga Anna,
in primul rand: AN NOU FERICIT SI CU MUUUUUUUUULTE REALIZARI!
apoi,
imi trimiti si mie, te rog, acele pdf-uri pt incepatori?

maharajigirl@yahoo.com

multumesc anticipat,
Daniela Raducanescu

Anonim spunea...

Buna seara,
Felicitari pt ceea ce faceti, e fain tare blog-ul, iar mie imi e tare util :)
Va rog frumos, as putea avea si eu acele pdf-uri minunate? Parca-parca ma bate-un gand... :)
Multumesc frumos si o seara placuta!
Adresa mea: gersendevilain @ yahoo . fr

Crissteena spunea...

Salut.
F bine suna reteta..
Daca ai ceva timp, imi poti trimite si mie acele pdf-uri de care se vorbea mai sus?
Multumesc anticipat.
Adresa mea este macinelu@yahoo.com

Cristina

Stefania spunea...

Buna tuturor! Daca nu este efortul prea mare, imi puteti trimite si mie va rog cateva din materialele acelea pdf?:) Sunt o mare fana a alimentatiei sanatoase si m-ar interesa niste informatie de calitate. Le astept cu nerabdare si interes. Multumesc, apreciez efortul.:) Adresa de email: stefania.chilug@gmail.com

Anonim spunea...

Buna ziua,

As dori si eu pdf-urile respective daca mai e cu putinta. Adresa mea e gala_ailime@yahoo.com.

Va multumesc intens!

Anonim spunea...

daca este posibil, mi-ar fi si mie de folos pdf-urile. multumesc
valenevg@yahoo.com

Izabela spunea...

Buna!

Oare la soare pot fi deshidratate? Tare mult as vrea sa fac chiftelutele, dar nu am deshidrator, iar caloriferele de-abia prin noiembrie o sa fie calde. Si inca ceva: tu ce deshidrator folosesti? Dar germinator?

Multumesc,
Izabela

Ana Ghica spunea...

Nu stiu ce sa zic cu soarele. Parca mai degraba as pastra optiunea asta pentru legume si fructe, nu si pentru combinatii in care sunt si seminte. Dar noi am facut multe retete pe incercate si vazute. Am avut noroc pana acum:) Pentru deshidrator, folosim un Ezidri momentan pe care NU il recomand. Nu a fost nici tocmai ieftin, dar nici bun nu este. In curand ne vom lua un Excalibur cu 9 tavi si timer, dar NU din Romania - unde adaosurile practicate sunt foarte mari. Germinator nu avem unul bun, facem acum un research sa gasim unul care sa ne multumeasca.

Izabela spunea...

Mersi mult pentru raspunsul prompt! Poate incerc eu cu soarele in weekend:) Ma gandesc sa pun pe o tabla sau pe o sticla, ca sa se incalzeasca mai bine. O sa vad. Te anunt ce iese, daca iese:)

Si eu m-am tot documentat pt deshidrator si tot Excalibur pare cea mai buna solutie, dar e foarte, foarte scump... Voi de unde il luati? Ai un link, ceva?

Cat despre germinator, unele persoane au Easy Green, care intr-adevar este cel mai comod, pt ca trebuie doar sa pui apa, insa am inteles ca nu e tocmai bine, pt ca apa este recirculata, pe cand ideal este ca semintele sa fie clatite cu apa in fiecare zi, iar apa aruncata, pentru ca ele lasa toxine. Deci nu stiu ce sa fac...

Ana Ghica spunea...

ukjuicers.com. din cate am inteles daca le iei prin firma in mod normal ar tb sa-ti deduca tva-ul ca e un schimb intracomunitar. asta e teoria, nu stiu daca se intampla si in practica.

tin insa sa adaug ca un angajament de durata pt raw veganism necesita si acest deshidrator. si ca nu e locul unde sa te gandesti la economii pt ca noi cu ezidri uneori mai mult ne frustram. cand stim cat de usor ne-ar fi sa facem painici, crackersi, granola - orice...

apropo de uscat la soare, anul acesta am vazut cum se usuca rosiile in Santorini de catre localnici si mi se pare cea mai buna cale. ei nu au tavi normale, ci confectionate de ei din materialul acela ca de sita, sau din plasa de tantari, ce sa mai! adica aveau niste cadre de lemn pe care prindeau plasa de tantari si pe urma asezau rosioarele la soare. ma gandesc ca in felul aceasta circula aerul si e mai bine pentru toate suprafetele legumei sau chiftelutzei:) succes!

Izabela spunea...

Chiar nu ma gandisem la plasa, dar sunt absolut convinsa ca e cea mai buna varianta pt rosii. Eu am incercat sa le usuc punand hartie de copt in tava de la aragaz, le-am lasat la soare, dar apa nu se scurgea nicaieri. Era balta pe hartia de copt. Am mai absorbit-o eu cu servetele, dar in final rosioarele s-au mucegait:( Apoi a incercat sora mea pe lemn si a mers, pt ca lemnul absorbea apa din ele. Dar pe astfel de plasa chiar e cea mai buna varianta!

Si multumesc mult, mult pt link! Intr-adevar e muuult mai convenabil! Cel cu 9 tavi este cam 1.300 de lei cu tot cu cele 45 de lire pt transport. Iar la noi este 1.500 de lei un excalibur cu 5 tavi! Sper sa nu mai fie si alte taxe (percepute de statul roman). Daca nu ar mai fi chiar este perfect! Cu deducerea de TVA nu stiu cum e, o sa intreb o prietena care are firma. Dar chiar si fara, daca se mai adauga doar 45 de lire ar fi minunat!

Sa-mi spui, te rog, cand te hotarasti si pt germinator. Eu sunt in impas si incerc sa aflu cat mai multe pareri. Mersi mult!

Te pup!

industrial sewing factory spunea...

Rosiile uscate si cele proaspete se taie bucatele apoi se pun in blender alaturi de toate celelalte ingrediente de mai sus. In functie de cat de zemoase sunt rosiile proaspete se pune sau nu apa. Se face un sos foarte cremos si se da la frigider. pakistani suits wholesale in pakistan , pakistani suits at wholesale price ,

nydu spunea...

check over here good quality replica bags read here best replica designer bags wikipedia reference replica wallets

Unknown spunea...

conseils utiles répliques de sacs de haute qualité site ici acheter des répliques sacs en ligne conseils utiles Fendi Dolabuy